Lamborghini Huracan Tecnica е един суперавтомобил със зашеметяваща външност и със задно предаване, който е фокусиран върху пътя и е съчетание от обикновения модел на Lamborghini Evo и пистовия модел STO.
Най-универсалната и амбициозна версия на компанията, със средно разположен двигател Lamborghini Huracán вече е официално представена. Lamborghini Huracán Tecnica който спокойно може да се нарече Huracán „Златокосия“ е със задно предаване и е специално разработен и за пътя и за пистата. От части, дизайнът му е вдъхновен от хиперколата Lamborghini Sián FKP 37, като идеята на инженерите е той да преодолее разликата между Huracán Evo и Lamborghini Huracán STO. Заявката е моделът да бъде пуснат на пазара по-късно тази година, с очаквана цена от над £200 000.
Главният технически директор на Lamborghini – Рувен Мор, който тази година се завърна от Audi за втория си престой в Sant'Agata, замествайки Маурицио Реджани, който сега е изцяло посветен на моторния спорт на Squadra Corse, описа Tecnica като „повече или по-малко една комбинация от двата съществуващи автомобила на марката“. Като такъв, неговата гама от прекалибрирани режими на каране е широка. Като Strada той предлага същите бавни маниери на каране, като Evo, докато Corsa приближава Tecnica до агресията на STO. Според Mор, режимът Midway Sport ще бъде асът на новата суперкола, тъй като предлага ниво на контролируемо свръхзавиване, невиждано досега в модерното Lamborghini.
Увереността на водача очевидно е най-важният елемент от характера на Lamborghini Huracán Tecnica, като истински достъпното управление на границата на скоростта е приоритет.
Tecnica обещава да бъде най-завладяващият отговор от Lamborghini, на Porsche 911 GT3, който се откроява на пазара вече от години, със своята динамична прецизност и адаптивност както на пътя, така и на пистата.
Подобно на STO, Technica е със задно предаване и се задвижва от 5.2-литров V10 двигател, който е с мощност от 631 к.с. Тя се предава на пътя чрез седемстепенната автоматична скоростна кутия, с двоен съединител на Lamborghini и електронно контролирано ограничено приплъзване на диференциала. За по-добро сцепление с пътната настилка, автомобилът е оборудван с 20-инчови гуми Bridgestone Sport (305 мм отзад).
Въглеродно-керамичните спирачки на този модел са стандартни, въпреки че по състав се различават от тези на STO. По-специалното при Tecnica е, че разполага и с нова изпускателна система, за която се твърди, че дава на двигателя слухово предимство пред STO. Това е станало възможно чрез някои промени в хардуера и софтуера в средния и високия клас на неговия диапазон от 8500 об/мин.
Капакът на Lamborghini Huracán Tecnica също е от въглеродни влакна и въпреки, че той е толкова широк и висок, колкото при Evo, все пак е с около 61 мм по-дълъг, като по този начин дизайнерският екип на фирмата удължава предното стъкло в стила на Lamborghini Essenza SCV12.
Що се отнася до шасито, Tecnica използва същото управление на задните колела като STO и съчетава ефектите на тази система за повишаване на пъргавината и стабилността, с векториране на въртящия момент на спирачките и адаптивен контрол на сцеплението, което позволява известно отклоняване, в зависимост от избрания режим на шофиране.
Това, което липсва на Lamborghini Huracán Technica в сравнение със STO, е страхотният аеродинамичен пакет и режимът за пестене на тегло. Въпреки това, при 1379 кг, новият автомобил тежи с 10 кг по-малко от модела Evo със задно предаване.
Новия суперавтомобил е с 35% повече притискаща сила, която генерира Evo RWD, но Tecnica създава и 20% по-малко съпротивление, а шестоъгълните ауспуси с висок изход са оградени от големи отвори, които се намират под контурните задни светлини и помагат за изхвърлянето на топлинатаот двигателния отсек.
Задният капак е от ново покритие от въглеродни влакна. Той лежи плоско, както при McLaren 570S, и е разположен така, че да подобрява видимостта през новото задно стъкло, което е разположено вертикално.
Що се отнася до абсолютната производителност, Lamborghini Huracán Tecnica ускорява от 0 до 62 мили само за 3.2 секунди, а максималната скорост, която развива е 203 мили в час.
Чрез Tecnica, от Lamborghini продължават своята традиция да предлагат по-високо ниво на участие на водача, за да се съчетае със съществуващото визуално и производително влияние, което предлагат техните автомобили. В това отношение новият модел няма да има липса на конкуренти, в лицето на Porsche 911 GT3, McLaren Artura, Maserati MC20 и новото Ferrari 296 GTB.