Hotel photo
2022-06-21
Новото Ferrari 296 GTS 2022 е хибриден кабриолет с мощност 819 к.с.


Новото Ferrari 296 GTS 2022 е хибриден кабриолет с мощност 819 к.с. Maranello придава на своя нов хибрид със среден двигател ,разработка с падащ покрив, без да жертва производителността.   Ferrari 296 GTS е отворена версия на новия хибриден суперавтомобил със среден двигател на компанията, който съперничи на McLaren 720S Spider със своите 819 к.с. Новият кабриолет е един от двата нови модела Maranello, които ще бъдат представени тази година, като дългоочакваният SUV Ferrari Purosangue трябва да бъде завършен през следващите месеци, за да завърши гамата. От Ferrari  показаха прототипа за първи път на специално събитие за предварителен преглед на „24-те часа на Льо Ман“, където обявиха завръщането си към състезанията през 2023 година с новия хиперавтомобил. В съответствие с традицията на Ferrari, разликите между Ferrari 296 GTB с твърд покрив и версията кабриолет са минимални, като те са ограничени най-вече до фини детайли на стила, за да се приспособи отварящия се покрив. Така двата автомобила имат почти идентични силуети, но прибиращият се твърд покрив, с разположение както при модела на Ferrari SF90 Spider се прибира в нов канал, в двигателния отсек зад седалките. Матео Туркони, който е продуктов маркетинг мениджър на моделите спортни автомобили на Ferrari, заяви, че прибирането на сгъваем твърд покрив, с преминаването към хибридна мощност за суперавтомобилите на Ferrari със среден двигател е било голямо предизвикателство за инженерния екип, което той успешно е преодолял. „Покривът заема доста място, така че беше важно къде ще поставим батерията?“ каза той. „Поставихме го горе-долу в същото положение под задната седалка, както при купето,  но при тази кола допълнително оптимизирахме батерията, така че да я запазим и да има място за багаж. Това е много важно“. „Задната част на 296 е преработена с рекулптурирани подпори и по-изпъкнала стъпка между покрива и отличителния „аеромост“, който обхваща ширината на автомобила. Също така има нов прозорец от долната страна на капака на двигателя, а задното стъкло е регулируемо, за да се осигури комфорт в кабината при висока скорост при спуснат покрив. Цялостният ефект от финото преобразяване води до изключително компактно купе, която се интегрира без усилие с калниците и фланговете". Аеродинамичната ефективност и притискащата сила също са на едно ниво, Инженерите на Ferrari се грижат да възпроизведат действието на въздушния поток и все още има активен заден спойлер, поставен в задната част, който увеличава притискащата сила при висока скорост. Отварянето и затварянето на покрива отнема само 14 секунди, при движение със скорост до 45 км/ч, като е разделен на две секции, които се сгъват над предната част на двигателя. По този начин се поддържат свойствата на разсейване на топлината в двигателния отсек и баланса на цялостния дизайн“. Задвижването на GTB е пренесено изцяло, при този модел. Той също е с  3,0-литровият V6 двигател, с двойно турбо, мощност от 654 к.с., съчетан с електродвигател от Yasa, монтиран отзад с мощност от 164 к.с. Той е притиснат между двигателя и трансмисията, за да се достигне обща мощност от 819 к.с. Това означава, че 296 GTS ускорява от 0 до 100 км/ч само за 2,9 секунди и достига максимална скорост от над 205 км/ч – стойности, които съответстват на модела на автомобила с твърд покрив, въпреки че кабриолетът тежи 70 кг повече  от купето. Според Туркони, въпреки че автомобилът може да се движи с 205км/ч със спуснат покрив, шумът и комфортът в купето ще намалеят до някъде, поради вятъра. Автомобилът може да измине до 16 мили само на електричество. Динамично, двата модела са много идентични както на пътя, така и на пистата. Туркони каза, че на пътя, близо до пределната скорост, двата модела се различават по отношение на управлението и реакциите си, където добавеното тегло и твърдост на GTS в крайна сметка се открояват. Както и при купето, GTS може да бъде специфициран с по-ориентирания на пистата пакет Assetto Fiorano – кръстен на тестовата писта на Ferrari Maranello, който включва регулируеми амортисьори Multimatic, елементи за аеродинамика и различни мерки за спестяване на теглото, както и високопроизводителни гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Туркони каза, че пакетът е нещо повече от серия от ъпгрейди. Той също така отваря други поръчкови опции за купувачите, включително цветове на боята, дизайн на колелата и т.н. Името на GTS е избрано пред Spider във връзка с 308 GTS от 70-те години на миналия век. Туркони каза, че в профил 296 GTS има много повече елементи на  Тarga, отколкото на традиционния профил на Spider. Все още не е разкрита информация за цените, но GTS е на цена от €320 000 (£273 000) в Европа. Очакванията са тя да бъде по-висока в Обединеното кралство, когато моделът излезе през 2023 година, поради допълнителната стандартна спецификация, с която ще се предлагат автомобилите там.